„Връзката с духа в самите вас не е нещо, което се случва веднъж и завинаги. Това е бавен и постепенен процес, в който се свързвате, разединявате се, отново се свързвате…
Постепенно фокусът на съзнанието ви се премества от дуалността към единството.
Съзнанието се преориентира, откривайки с времето, че повече го привлича тишината, отколкото мислите и емоциите. Под тишина имаме предвид следното: да бъдете напълно центрирани и присъстващи, в състояние на неосъждащо съзнание.
Няма определени методи или средства за достигане до това състояние. Ключът към връзката с Духа не е в простото следване на някакво учение (медитации, пости и т.н.), а истинското разбиране – да разберете, че именно тишината ще ви доведе у Дома, а не мислите или емоциите… Това разбиране се формира бавно с нарастване на осъзнаването от ваша страна за механизма на вашите мисли и чувства. Вие позволявате на старите навици да си отидат и се отваряте за новата реалност на съзнанието, основано на сърцето.
Основаното на егото съзнание вехне и бавно умира. Умирането не е нещо, което извършвате. То е нещо, на което позволявате да се случи. Предавате се на процеса на умиране. Смърт е просто друга дума за промяна, трансформация…
На все по-дълбоки нива вие осъзнавате, че наистина не трябва да се прави нищо друго, освен да бъдеш! Когато се отъждествявате с вашето битие, а не с прелитащите покрай вас мисли и емоции, животът ви веднага се променя.
Памела Крибе, От егото към сърцето, част 4
Има едно нещо което, ако се разбере в дълбочина, ще ускори трансформацията на съзнанието от дуалност към цялостност. То е в нагласата да позволиш на нещата да бъдат такива, каквито са, а за това се изисква мъдрост. Така нареченото „правене чрез неправене“ може би е най-трудното нещо, защото се основава на най-неуловимото усилие – да бъдеш осъзнат и присъстващ в настоящето. Да го виждаш такова каквото е, свободен от изкривяванията на желанията, очакванията и представите как трябва да бъдат нещата, и същевременно да не стоиш пасивен, а да предприемаш подходящото действие – това, което идва от онова място вътре в теб самия, където вътрешният конфликт е изчезнал и ти просто знаеш какво е това, което трябва да направиш.
Понякога се доближавам до това състояние, но по-често го губя. Точно така е, както пише Памела Крибе – свързването с Духа не нито еднолинеен процес, нито е кратък. Това е дълъг път на умиране, в който не можем много да направим, защото този вид промяна не идва от его-волята. А и старите навици трудно умират.
Нещо повече, устремени към тишината на присъствието, биваме повалени от неговата пълна противоположност – неспирна тълпа от мисли. За себе си ги наричам „стадото бикове в главата ми„, защото нямам никакъв шанс да ги спра и просто бивам повалена. Казвам си за успокоение, че са дошли, „за да разорават нивата„.
И това е точно така, но само защото виждам в това играта на дуалност и алхимията. В хаоса, който ми носят, виждам разрушението на его-ума и дарът на объркването.
Следващата стъпка е да съм търпелива, наистина ужасно търпелива, докато от този хаос започне да се оформя нещо ново. Ум, който може да обхване едновременно и двете части на дуалността.
Накрая идва момент, в който търпението се превръща в нещо друго. Спираш да бягаш от това, което не ти харесва, и откриваш, че мястото, на което си спрял, е мястото, което винаги си търсил. Това е онзи тесен процеп, през който влизаш в настоящето чрез несъпротивлението към това, което се намира там. Вече няма нужда да си търпелив, вече си пристигнал. Иронията е, че всичко продължава да е такова, каквото винаги е било, но нещо вътре в теб вече е променено. Радикално променено.
Някои отиват към състоянието на тишината чрез практикуване на медитация. Аз отивам към състоянието на тишината със стадото бикове в главата си и чрез страданието. През разпъването на кръста и надеждата за възкресението. През безсилието от това да направя нищо с черната дупка в ума си. Стигам до точката, в която не мога да вземам решения с ума си – каквото и да си помисля, изглежда еднакво вярно. И от тази невъзможност – и в това безсилие, пропадам в тишината. Това е, някои хора пътят към тишината минава през медитацията, а аз – през стадото бикове, които ме оставят безсилна.
Това е много мъчително. Но така е само в началото. И само ако не знаеш как да използваш биковете, за да разореш нивата. След това с изненада забелязваш, че това дори започва да ти доставя удоволствие. Смееш се на себе си – колко си бил глупав, казвал си на Живота как трябва да бъде, вместо да го опознаваш и изследваш. Започваш да се забавляваш като продължаваш да полагаш усилието за будно присъствие и мъдро неосъждане. Знаейки, че всяка крачка напред означава умиране, защото това е начинът, по който се ражда новото.
И така, „егото вехне и умира бавно“. За мен това е най-важното от всичко казано по-горе, което характеризира четвъртия етап от процесите на духовна трансформация в книгата на Памела Крибе, представен по-горе (и който се нарича „Отваряне към Духа„.
За предишните три етапа може да прочетете в тези линкове:
- Първият -Егото вече не ви удовлетворява ,
- Вторият – Изследване на вътрешните рани
- Третият – Позволение към старият аз да си отиде
Камелия
Свързани статии
03.12.2024
Отношенията между съзнаваното и несъзнаваното са едновременно открит конфликт и сътрудничество
„Но ако разбираме нещо от несъзнаваното, знаем, че то не може да бъде преглътнато. Знаем също, че е опасно да…
02.12.2024
Юнг: Усещането за безграничност постигам едва тогава, когато съм крайно ограничен
„Но усещането за безграничност постигам едва тогава, когато съм крайно ограничен. Най-голямото ограничение за…
01.12.2024
Докато човек не се ужаси от себе си, той не знае нищо за себе си
"Когато човек започне да опознава малко себе си, той ще види вътре в себе си много неща, които със сигурност…